اینترنت و شبکهبازی ویندوزنرم‌افزار و اپلیکیشن

افزایش بی سابقه تعداد تماشاچیان در لیگ های حرفه ای بازی کامپیوتری

همانطور که می دانید، با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مکان های عمومی از جمله مدارس و آموزشگاه ها تعطیل شده اند تا مردم با ماندن در خانه به قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند. در این مدت اما لیگ های حرفه ای ورزش های الکترونیک یا همان بازی های کامپیوتری با رشد چشمگیر تعداد تماشاچیان در سطح جهان روبرو شده اند. طبق گزارشات تعداد تماشاچیان مسابقات حرفه ای بعضی از بازی ها نظیر League of Legends و Counter-Strike: Global Offensive در چند هفته اخیر رکورد های قبلی را جابجا کرده است.

فصل یازدهم مسابقات ESL Pro League که از تاریخ ۱۶ مارس تا ۱۲ آوریل پخش شد طبق ادعای برگزار کنندگان موفق ترین فصل در تاریخ این مسابقات بوده است. در این مسابقات، لیگ CS: GO با ۴۸۹,۱۲۰ تماشاچی پخش زنده در تمام پلتفرم ها توانسته است رکورد جدیدی ثبت کند. منابع لیگ همچنین اعلام کرده اند که تعداد ساعات پخش این فصل ۱۱۳.۲ درصد بیشتر از فصل قبلی بوده و میانگین تعداد تماشاچیان در هر دقیقه به ۱۶۴,۴۶۹ رسیده است که رشد ۲۱۵.۵ درصدی نسبت به فصل ۱۰ را نشان می دهد.

مسابقات قهرمانی اروپا در بازی League of Legends نیز در این مدت به رکورد جدیدی در زمینه تعداد تماشاچیان پخش زنده دست یافت. در هفته سوم این لیگ مسابقه بین دو تیم G2 Esports و Fnatic که در نهایت فینالیست نیز شدند با ۴۷۶,۵۹۹ تماشاچی پر بیینده ترین بازی فصل عادی تاریخ این لیگ بوده است. همچنین اعلام شده است که میانگین تعداد تماشاچیان در هر دقیقه برای این لیگ ۱۰ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرده است.

در طول مراحل پلی آف این اعداد و ارقام بیشتر هم شده اند. بر اساس گزارش وبسایت تحلیلی Esports Charts، مسابقه فینال League of Legends در رقابت های قهرمانی کره جنوبی که با شکست سنگین Gen.g و نهمین قهرمانی برای T1 به پایان رسید، به طور زنده توسط ۱,۰۷۴,۵۶۱ بیننده مشاهده شده است. فینال مسابقات قهرمانی اروپا نیز در همین رشته به رکورد ۸۰۷,۰۳۳ بیننده پخش زنده دست پیدا کرده است. مسئولین برگزاری این مسابقات میانگین تعداد تماشاچیان برای هر دقیقه را ۶۹۴,۲۶۶ نفر اعلام کرده اند. علاوه بر آن در طول برگزاری مراحل حذفی مجموعا ۱۰,۶۶۲,۲۸۳ ساعت محتوا برای مخاطبان پخش شده است که ۷۱.۳۵ درصد بیشتر از سال قبل است.

این اعداد و ارقام در مجموع نشان می دهند مسابقات ورزش های الکترونیکی (بازی های رایانه ای) به خوبی توانسته اند مردم را در این دوره سخت سرگرم نگه دارند. در حالی که بسیاری از ورزش ها لغو شده اند و تعدادی محدودی پشت درهای بسته برگزار می شوند، لیگ های حرفه ای بازی های کامپیوتری به طرز منحصر به فردی خود با جو حاکم وفق پیدا کرده اند و با اتکا به ساختار آنلاین در برگزاری و پخش توانسته اند به کار خود ادامه دهند.

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    دکمه بازگشت به بالا
    بستن
    بستن